Strona archiwalna BIP Urzędu Gminy Włoszakowice
Protokół z dnia 1 kwietnia 2003
P r o t o k ó ł
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy odbytego w dniu 1 kwietnia 2003 r.
W posiedzeniu uczestniczyli: Członkowie komisji:
Zenon Mejza - przewodniczący
Bronisław Elimer - członek komisji
Aleksy Zaremba - członek komisji Skarbnik Gminy Maria Rolka Wójt Gminy Stanisław Waligóra Porządek posiedzenia:
Zaopiniowanie wykonania budżetu gminy z wnioskiem do Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
Zapoznanie się z inwestycjami realizowanymi przede wszystkim na drogach.
Sprawa partnerstwa z gminą niemiecką. Wnioski Komisji:
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2002 rok przedstawiła Skarbnik Gminy Maria Rolka. Wniosek Komisji do Rady Gminy w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy stanowi załącznik do protokołu. Wniosek zostanie przekazany Przewodniczącej Rady Gminy celem przekazania do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
-->[Author:(null)] Komisja zapoznała się z dokumentami dotyczącymi utwardzenia betonowymi płytami połowy ulicy Słowiańskiej (odcinek pomiędzy ul. 3 Maja i Zachodnią). Dokonano przeglądu wykonanego zadania na miejscu.
Wójt przedstawił do zrealizowania plan budowy kanalizacji deszczowej odprowadzenia wody z ul. Kopernika, ul. Słowiańskiej i ul. 11 Listopada.
Zapoznano się z postępem robót na ul. Jana Otto (przebudowa chodnika i budowa ozdobnych murków).
Dokonano przeglądu wykonanego oświetlenia na ul. Benyskiewicza i ul. Kurpińskiego. Oświetlenie niedawno zostało odebrane przez zakład energetyczny.
Przyjęto informację o wykonaniu oświetlenia ulicznego w Charbielinie. Do wymienionych zadań nie wniesiono zastrzeżeń.-->[Author:(null)]
Komisja zaakceptowała treść "Aktu Partnerstwa" pomiędzy Gminą Włoszakowice i miastem Kropelin.
Przewodniczący KomisjiZenon Mejza
W n i o s e kdo Rady Gminy Włoszakowice o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy WłoszakowiceKomisja Rewizyjna Rady Gminy Włoszakowice w składzie: Zenon Mejza - przewodniczący Bronisław Elimer - członek Aleksy Zaremba - -„- na swoim posiedzeniu w dniu 1 kwietnia 2003 r. rozpatrzyła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2002 r. Komisja kolejno ustosunkowywała się do wielkości wykonania dochodów i wydatków budżetu gminy w roku 2002 r. Odnośnie wykonania dochodów i wydatków Komisja Rewizyjna przyjęła wyjaśnienia złożone przez Wójta Gminy w sprawozdaniu z wykonania budżetu, a ponadto zwróciła uwagę na pozycje, których wykonanie znacząco odbiega od planu i przyjęła wyjaśnienia powstałych rozbieżności: DOCHODY
W § 083, rozdział 01095, dział 010 wpływy z świadectw miejsca pochodzenia zwierząt wykonano w 163% w związku z przyjęciem do planu kwoty realizacji z roku 2001, a skupujący zwierzęta rzeźne w roku 2002 przykładali większą wagę do posiadania świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt przez rolników.
W rozdziale 70005, dział 700 wykonanie zawyżone w jednych paragrafach i zaniżone w innych spowodowane zostało przesunięciem w ciągu roku składników majątku gminy (planowane wpływy z najmu, dzierżaw użytkowania zastąpiono wpływami ze sprzedaży).
W § 092, rozdział 75023, dział 750 wpływy z pozostałych odsetek zrealizowano na poziomie 389% z powodu konieczności zlikwidowania kilkuletniej lokaty pieniężnej w banku.
Prawie we wszystkich rozdziałach działu 756 w § 091 wystąpiło zaniżone wykonanie w stosunku planu. Planowane kwoty szacowano w oparciu o dane z roku 2001, co jak się okazało nie było miarodajnym wskaźnikiem Wpływów z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat trudno jest do końca prawidłowo oszacować.
Podobnie trudno jest przewidzieć wpływy od spadków i darowizn (§ 036, rozdział 75616, dział 756) stąd 222% wpływów w porównaniu do szacunku, którego podstawą było wykonanie z roku 2001.
§ 037, rozdział 75616, dział 756 nie uzyskano żadnych wpływów w podatku od posiadania psów. Ich właściciele korzystają ze zwolnień ustawowych lub wprowadzonych uchwałą Rady.
§ 083, rozdział 80113, dział 801 przeszacowano planowane wpływy z wynajmu autobusu, w związku z wycofaniem autobusu z wynajmu na cele pozaszkolne, a ostatecznie z eksploatacji.
§ 201, rozdział 85313, dział 853; Wojewoda przekazał całość deklarowanych środków na opłacenie składek zdrowotnych w kwocie 18.200 zł. Jednak w związku z niewykorzystaniem ich na określony cel zwrócono nadwyżkę, a zadania z tego zakresu wykonano w 100%.
§ 626, rozdział 90001, dział 900; są to zaległe środki od ludności na budowę kanalizacji sanitarnej. Plan określono w wysokości faktycznych zaległości wynikających z zawartych umów, jednak część mieszkańców odstąpiło od współuczestniczenia w kosztach budowy i nie należy spodziewać się dalszych wpływów z tego zakresu.
Zaniżone wpływy w dziale 921 zostały spowodowane przeszacowaniem spodziewanych wpływów z Gminnym Ośrodku Kultury, a ponadto dotyczą one 3 kwartałów w związku z wyodrębnieniem GOK-u z dniem 1 października 2002 r. i rozpoczęcia jego działalności jako instytucji kultury. WYDATKI
W § 3020, rozdział 616, dział 600 oraz rozdział 75011, dział 750 niższe niż planowano wykonanie spowodowane zostało niewypłaceniem nagród jubileuszowych mylnie zakwalifikowanych pracowników przesuwając obowiązek wypłaty tych nagród na okres należnej wypłaty.
W § 4300, rozdział 75011, dział 750, rozdział 75414, dział 754 niższe niż planowano wydatki zrealizowano w wysokości faktycznych potrzeb.
W § 4210, rozdział 75414, dział 754; rozdział 80110, dział 801; rozdział 80120, dział 801; rozdział 85401 dział 854; wydatki poniesiono w wysokości faktycznych potrzeb.
W§ 44010, rozdział 80146, dział 801; rozdział 85319 dział 853; rozdział 85404, dział 854; rozdział 85495, dział 854; rozdział 92116, dział 921 - środki zostały wydatkowane w wysokościach wynikających z zapotrzebowania; w przypadku opieki społecznej oraz biblioteki korzystano z samochodu służbowego Urzędu.
W rozdziale 85154, dział 851 przeszacowano środki na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne i fundusz pracy wyliczając je od wszystkich środków przeznaczonych na wypłatę, jednak w przypadku umów zleceń nie wszystkie osoby podlegały ubezpieczeniu.
W rozdziałach 80146 oraz 85495 poniesiono wydatki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli szkół i przedszkoli zgodnie z złożonymi wnioskami przydzielając im środki według przyjętych kryteriów.
Rozdział 92116, dział 921 wykonano w 85%. W bibliotekach wprowadzono w roku 2002 zmiany organizacyjne, które spowodowały zaniżone wykonanie (od czwartego kwartału 2002 r. biblioteka funkcjonuje jako instytucja kultury i jej wydatki dot. Tego okresu nie występują bezpośrednio w budżecie). Komisja Rewizyjna po przeanalizowaniu materiałów opiniuje całościowe wykonanie budżetu gminy za 2002 r. pozytywnie i wnosi do Wysokiej Rady o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy. Przewodniczący Komisji Członkowie Komisji (-) Zenon Mejza (-) Bronisław Elimer (-) Aleksy Zaremba
Autor informacji: Mirosława Poloszyk-Miś Informację wprowadził: 4 Opublikowany dnia: 2003-04-01 Wprowadzony do BIP dnia: 2003-07-16 Zmian: 0
Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu.
Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to.
|