OSOBY     JEDNOSTKI I PODMIOTY    TEMATY    DOKUMENTY    SESJE RADY     ARCHIWUM

Instrukcja       Redakcja BIP       Strona WWW       BIP.gov.pl       Szukaj      Statystyki      Strony usunięte      Struktura organizacyjna

 


Strona archiwalna BIP Urzędu Gminy Włoszakowice


Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia


 

 

 

Podstawa prawna

*rozdział 2 „ Postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć” ustawy z dnia 21 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz.U z 2006r. Nr 129 poz. 902)

*§ 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573)

*§ 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 maja 2005r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2005r. Nr 92 poz. 769)

*Część I ust.1 pkt. 45 i pkt 46 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz.U z 2006r. Nr 225 poz. 1635 )

*Art.104, 106 Kodeksu Postępowania Administracyjnego ( tekst jednolity Dz.U z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami)

Opis procedury

Właściciel nieruchomości składa wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Obowiązkowym załącznikiem do wniosku jest poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, wraz z terenem działek sąsiednich, dowód wniesienia opłaty skarbowej, a także wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony oraz w postępowaniu dotyczącym przedsięwzięć określonych w art. 51 ust. 1 pkt 2 i 3 Prawa ochrony środowiska charakterystyka przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 49 ust. 3 (w 3 egzemplarzach wraz z jej zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych) tejże ustawy

* W przypadku inwestycji określonych w art. 51 ust. 1 pkt 1 Prawa ochrony środowiska i w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573) obowiązkowym załącznikiem jest także raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko sporządzony w 3 egzemplarzach wraz z jej zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych zawierający dane określone w art. 52 Prawa ochrony środowiska, .

Wójt:

1)podaje do publicznej wiadomości informację o planowanym przedsięwzięciu i możliwości składania uwag i wniosków.

2) występuje z wnioskiem do Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz Wojewody w trybie art. 106 Kodeksu Postępowania Administracyjnego o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań (uzgodnień dokonuje się w terminie 60 dni od dnia od dnia otrzymania dokumentów).

3) rozpatruje wniosek inwestora, uzgodnienie oraz uwagi i wnioski społeczeństwa.

4) może przeprowadzić rozprawę otwartą dla społeczeństwa.

5) wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

6) podaje do publicznej wiadomości informację o wydaniu decyzji.

* W przypadku inwestycji określonych w art. 51 ust. 1 pkt 2 i 3 Prawa ochrony środowiska i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573) tj. przedsięwzięć dla których raport oddziaływania na środowisko może być wymagany. Wójt zwraca się do Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Starosty lub Wojewody (w przypadku inwestycji położonych na obszarze NATURA 2000 lub Przemęckim Parku Krajobrazowym,”) o opinię co do konieczności sporządzenia raportu dla tego przedsięwzięcia i jego ewentualnego zakresu

1. W przypadku gdy Wojewoda lub Starosta stwierdzi brak potrzeby sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, jednocześnie uzgadniają środowiskowe uwarunkowania (dotyczy to przedsięwzięć o których mowa w art. 51 ust. 1 pkt 1 i 2, wymagającyh decyzji wymienionych w art. 46 ust. 4 pkt 3 - 7 oraz przedsięwzięć, o których mowa w art. 51 ust. 1 pkt 3) w trybie art. 48 ust. 2 Prawa ochrony środowiska (opinie w sprawie potrzeby lub braku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wydaje się w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o wydanie opinii)

Wójt:

1) wydaje postanowienie w którym stwierdza brak potrzeby sporządzenia raportu (postanowienie wydaje się w terminie 30 dni od dnia wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach).

2)występuje z wnioskiem do Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Starosty lub Wojewody (poza przypadkiem określonym powyżej) o uzgodnienie Środowiskowych uwarunkowań w trybie art. 106 KPA (uzgodnień dokonuje się w terminie 60 dni od dnia otrzymania dokumentów). 

3) wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

4) podaje do publicznej wiadomości informację o wydaniu decyzji.

 

2. W przypadku gdy powyższe organy stwierdzą konieczność sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko (opinie w sprawie potrzeby lub braku sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wydaje się w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o wydanie opinii):

1) Wójt w drodze postanowienia nakazuje sporządzenie raportu i określa jego zakres, na postanowienie przysługuje zażalenie (postanowienie wydaje się w terminie 30 dni od dnia wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach).

2) Inwestor dołącza do wniosku raport w zakresie zgodnym z postanowieniem.

Wójt:

3) podaje do publicznej wiadomości informację o planowanym przedsięwzięciu i możliwości składania uwag i wniosków.

4) występuje z wnioskiem do Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Starosty lub Wojewody o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań w trybie art. 106 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (uzgodnień dokonuje się w terminie 60 dni od dnia otrzymania dokumnetów).

5) rozpatruje wniosek inwestora, uzgodnienia oraz uwagi i wnioski społeczeństwa.

6) może przeprowadzić rozprawę otwartą dla społeczeństwa.

7) wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

8) podaje do publicznej wiadomości informację o wydaniu decyzji

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie decyzji powinien zawierać następujące informacje:

- rodzaj, skala usytuowanie przedsięwzięcia,

- dane dotyczące działek (numer, obręb geodezyjny, powierzchnia, właściciel: imię i nazwisko adres)

- obsługa komunikacyjna

- powierzchnia zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowy sposób ich wykorzystywania i pokrycie szatą roślinną

- rodzaj technologii (w odniesieniu do istniejącej i planowanej działalności – ogólna charakterystyka istniejącego i planowanego przedsięwzięcia)

- ewentualne warianty przedsięwzięcia,

- przewidywana ilość wykorzystywanej wody i innych wykorzystywanych surowców, materiałów paliw oraz energii

- rozwiązania chroniące środowisko,

- rodzaje i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko, w tym: ilość i sposób odprowadzania ścieków socjalno – bytowych, ilość i sposób odprowadzania ścieków technologicznych,

- ilość i sposób odprowadzania wód opadowych,

- rodzaj, przewidywane ilości i sposób postępowania z odpadami

- ilości i rodzaje zainstalowanych i planowanych maszyn i urządzeń

- możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko

- obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia

- czy dla projektowanej inwestycji planuje się utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania, spowodowane tym, że mimo zastosowanych dostępnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych nie mogą być dotrzymane standardy jakości środowiska poza terenem zakładu lub innego obiektu.

- dowód wniesienia opłaty skarbowej

 

Formularze, wnioski

 

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji 205 zł.

Przeniesienie decyzji na rzecz innej osoby 105 zł.

Termin załatwienia sprawy

30 dni, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie.

Uwagi

1. Art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2006r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2004r. Nr 92 poz. 880 ze zmianami) stanowi, że na obszarze parku krajobrazowego może być wprowadzony zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu art. 51 ustawy Prawo Ochrony Środowiska , zakaz ten nie obowiązuje przy realizacji inwestycji celu publicznego (art. 17 ust. 2 pkt 4)

2. 1. Art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2006r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2004r. Nr 92 poz. 880 ze zmianami) stanowi, że na obszarze chronionego krajobrazu może być wprowadzony zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu art. 51 ustawy Prawo Ochrony Środowiska , zakaz ten nie obowiązuje przy realizacji inwestycji celu publicznego (art. 24 ust. 2 pkt 3)

3. Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Nr 168/06 Wojewody Wielkopolskiego z dnia 31 lipca 2006r. w sprawie Przemęckiego Parku Krajobrazowego (Dz.Urz.Woj.Wlkp. Z 2006r. Nr 132 poz. 3218 na terenie Parku wprowadza się zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu art. 51 ustawy Prawo Ochrony Środowiska, zakaz ten nie dotyczy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz decyzji o warunkach zabudowy obowiązujących w dniu wejścia niniejszego rozporządzenia

4. Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Nr 1/06 z dnia 19 stycznia 2006r. w sprawie obszaru chronionego krajobrazu “Kompleks leśny Śmigiel – Święciechowa” w obszarze zakazuje się realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu art. 51 ustawy Prawo Ochrony Środowiska , zakaz nie dotyczy przedsięwzięć służących obsłudze ruchu komunikacyjnego, turystyce oraz przedsięwzięć związanych z rolnictwem i przemysłem spożywczym.

 

 



Autor informacji: Mirosława Poloszyk-Miś
Informację wprowadził: 4
Opublikowany dnia: 2004-11-09
Wprowadzony do BIP dnia: 2007-09-04
Ilość zmian wpisu: 2 - pokaż poprzednie wersje
  - wersja z dnia 2007-07-26 wprowadzona przez: 4
  - wersja z dnia 2007-08-23 wprowadzona przez: 4




Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu.
Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to.


 

Urząd Gminy Włoszakowice, ul. Kurpińskiego 29, 64-140 Włoszakowice, tel. 065 525 29 99, fax: 065 537 01 06