OSOBY     JEDNOSTKI I PODMIOTY    TEMATY    DOKUMENTY    SESJE RADY     ARCHIWUM

Instrukcja       Redakcja BIP       Strona WWW       BIP.gov.pl       Szukaj      Statystyki      Strony usunięte      Struktura organizacyjna

 


Strona archiwalna BIP Urzędu Gminy Włoszakowice


Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia


 

Podstawa prawna

*rozdział 2 „ Postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć” ustawy z dnia 21 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (jednolity tekst: Dz.U z 2006r. Nr 129 poz. 902)

*§ 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 09 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573)

*§ 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 maja 2005r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2005r. Nr 92 poz. 769)

*Część I ust.1 pkt 45 i pkt 46 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada  2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635 )

*Art.104, 106 Kodeksu Postępowania Administracyjnego ( tekst jednolity Dz.U z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późniejszymi zmianami)

Opis procedury

Właściciel nieruchomości składa wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Obowiązkowym załącznikiem do wniosku jest poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic terenu, którego dotyczy wniosek oraz obejmujących obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, dowód wniesienia opłaty skarbowej,  a także wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony oraz charakterystyka przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 49 ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska.

* W przypadku inwestycji określonych w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573) obowiązkowym załącznikiem jest także raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko zawierający dane określone w art. 52 prawa ochrony środowiska sporządzony w 4 egzemplarzach.

Wójt:

1)podaje do publicznej wiadomości informację o planowanym przedsięwzięciu i możliwości składania uwag i wniosków.

2) występuje z wnioskiem do Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz Wojewody w trybie art. 106 Kodeksu Postępowania Administracyjnego o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań.

3) rozpatruje wniosek inwestora, uzgodnienie oraz uwagi i wnioski społeczeństwa.

4) może przeprowadzić rozprawę otwartą dla społeczeństwa.

5) wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

6) podaje do publicznej wiadomości informację o wydaniu decyzji.

* W przypadku inwestycji określonych w § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573) tj. przedsięwzięć dla których raport oddziaływania na środowisko może być wymagany. Wójt zwraca się do Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Starosty o opinię co do konieczności sporządzenia raportu dla tego przedsięwzięcia i jego ewentualnego zakresu

1. W przypadku gdy powyższe organy stwierdzą brak konieczności sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko:

1) wydaje postanowienie w którym stwierdza brak potrzeby sporządzenia raportu.

2) występuje z wnioskiem do Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Starosty o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań w trybie art. 106 Kodeksu Postepowania Administracyjnego.

3) wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

4) podaje do publicznej wiadomości informację o wydaniu decyzji.

 

2. W przypadku gdy powyższe organy stwierdzą konieczność sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko:

1) Wójt w drodze postanowienia nakazuje sporządzenie raportu i okresla jego zakres, na postanowienie przysługuje zażalenie.

2) Inwestor dołącza do wniosku raport w zakresie zgodnym z postanowieniem.

Wójt:

3) podaje do publicznej wiadomości informację o planowanym przedsięwzięciu i możliwości składania uwag i wniosków.

4) występuje z wnioskiem do Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Starosty o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań w trybie art. 106 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

5) rozpatruje wniosek inwestora, uzgodnienia oraz uwagi i wnioski społeczeństwa.

6) może przeprowadzić rozprawę otwartą dla społeczeństwa.

7) wydaje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

8) podaje do publicznej wiadomości informację o wydaniu decyzji

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie decyzji powinien zawierać nastepujące informacje:

- rodzaj, skala usytuowanie przedsięwzięcia,

- dane dotyczące działek (numer, obręb geodezyjny, powierzchnia, właściciel: imię i nazwisko adres)

- obsługa komunikacyjna

- powierzchnia zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowy sposób ich wykorzystywania i pokrycie szatą roślinną

- rodzaj technologii (w odniesieniu do istniejącej i planowanej działalności – ogólna charakterystyka istniejącego i planowanego przedsięwzięcia)

- ewentualne warianty przedsięwzięcia,

- przewidywana ilość wykorzystywanej wody i innych wykorzystywanych surowców, materiałów paliw oraz energii

- rozwiązania chroniące środowisko,

- rodzaje i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko, w tym: ilość i sposób odprowadzania ścieków socjalno – bytowych, ilość i sposób odprowadzania ścieków technologicznych,

- ilość i sposób odprowadzania wód opadowych,

- rodzaj, przewidywane ilości i sposób postępowania z odpadami

- ilośći i rodzaje zainstalowanych i planowanych maszyn i urządzeń

- możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko

- obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia

- czy dla projektowanej inwestycji planuje się utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania, spowodowane tym, że mimo zastosowanych dostępnych rozwiązań technicznych, technologicznych i orgaznizacyjnych nie mogą być dotrzymane standarty jakości środowiska poza terenem zakładu lub innego obiektu.

 

Formularze, wnioski

 

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 205,00 zł

Przeniesienie decyzji na rzecz innej osoby - 105 zł

Termin załatwienia sprawy

30 dni, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Tryb odowławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie.

Uwagi

 

 

MM./HP



Wpis archiwalny - zobacz aktualny
Autor informacji: Mirosława Poloszyk-Miś
Informację wprowadził: 4
Opublikowany dnia: 2004-11-09
Wprowadzony do BIP dnia: 2007-07-26




Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu.
Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to.


 

Urząd Gminy Włoszakowice, ul. Kurpińskiego 29, 64-140 Włoszakowice, tel. 065 525 29 99, fax: 065 537 01 06